Kristus bliver født

Kristus, som har skabt al ting, lader sig føde i den største fattigdom, og lader sig prise af hyrder, som går på marken om natten. Vi ville nok synes, det var mere naturligt, hvis Han lod sig føde i den største luksus omgivet af konger og kejsere. Men det gjorde Han på en måde også, for Han var omgivet af hele sit skaberværk. Og for Gud er der ingen forskel på en hyrde og en konge, for Han elsker dem nøjagtig lige meget. Alt er skabt smukt, men det er ikke det skabte, vi skal tilbede, men Skaberen!

Gud elsker hele verden, og derfor sendte Han sin Søn, for at enhver som tror på Ham, skal leve for evigt. Gud har givet os en sjæl, der ikke dør ligesom vores krop. At sjælen lever, betyder at den er sammen med Gud. Gud tvinger ikke nogen til at tro, for Gud har givet os frihed til at vælge.

Jesus er Kristus, som grækerne siger, og Messias som jøderne siger. Det betyder Den Salvede, som skal frelse os. Jesus Kristus kaldes også for ”Ordet”, fordi han fortæller os om det glædelige budskab (evangelium), at Gud tilgiver vores synder, og at vi er frelst. Da Jesus bliver 30 år, tager Han rundt og besøger hele det jødiske folk og også jødernes nabofolk, og fortæller dem om frelsen.

I den gamle pagt skulle jøderne leve efter moseloven. Jesus kommer med en ny pagt, som betyder, at mennesket får del i Guds nåde og Guds Sandhed, som ellers var skjult. På den måde lægger Gud Loven i vores hjerter, og giver os endnu mere frihed, så mennesker ikke længere skulle være slaver af lovens ord, men leve efter lovens ånd – altså det der er meningen med loven.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: